Senaste Inlägg

Jag vill verkligen flytta nu till Sthlm

Strax ska jag ringa till den nya skolan i Stockholm Jensen gymnasium västra
är det jag ska ringa till och prata med om skolbyte, hoppas jag får positiva svar:)
Har redan pratat med örebro kommun och dom lovade dyrt och hedligt att jag kommer
få inackorderingbidrag på ungefär 8 000 - 9 000:- /månaden.. Vilket är perfekt eftersom
en lägenhet i centrala Stockholm kostar en del:D Och det bästa av allt är att jag
har nu TVÅ STYCKEN jobb i Stockholm, det är inom Café & restaurang.. Dom sa "det är
bara du hör av dig så fort du flyttar hit eller är här får du börja jobba för vi anser
att du verkar en bra servitrise"
Haha hur många får ett sånt bra svar?! Inte många
så jag är helt överlycklig.. Så nu hänger allt bara på den nya skolan, lägenhet &
 mina föräldrar. Men det ska nog gå bra :)



4 Kommentarer

Postat av: Anonym den 2010-09-09 @ 22:31:03

ta dig i arslet jävla lögnare, du har aldrig fått ett jobb och kommer aldrig få!

Postat av: angelica den 2010-09-10 @ 08:03:13
http://angelicahallin.blogg.se/

http://www.orebro.se/download/18.64e7ee67121cbcfa26580004283/Inackorderingsbidrag,+informationsbald.pdf



Kolla denna länk.

Är du verkligen säker på att du skulle få över 8000:-?

Har kompisar som fick inackordering i gymnasiet o de var bara runt 1200:-.



Kolla upp det igen noga om det verkligen stämmer...

KRAM

Postat av: Beeaah den 2010-09-10 @ 17:37:46

Det är ju tur att den där kommentaren med länken kolla upp det ordentligt..

Dom säger de att man får 1200 om man flyttar inom ÖREBRO LÄN. sen om man flyttar t.ex till sthlm så får man mer för de kostar mer..



Kolla upp de där själv stumpan :)



KRAM

Postat av: angelica den 2010-09-11 @ 07:42:15
http://angelicahallin.blogg.se/

Och vart står det på örebros kommuns hemsida att de som väljer att studera utanför örebro län får mera i inackordering? Inte i min länk som jag posta?



Förresten så behöver man inte låta så otrevlig?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback