Senaste Inlägg

Norge

Medans jag och sandra satt och väntade på Bea på Jobbcenter,
ringer Johan från årjäng och säger att han är i Örebro och ska Lossa och
sedan åka till Norge och sedan tillbaka till Örebro! Och så kommer Sandra bus med
sin knasiga idé att vi ska åka med han i lastbilen.. Och vad tror ni vi gjorde??
Såklart tog vi bussen till Västhaga där Johan stog och väntade på oss:)

Sandra och Johan hade allsång på alla möjliga låtar, men mest Eddie meduza, haha!!
Sen när vi börjar närma oss Årjäng så blir sandra helt extas eftersom hon ska till Glenn;)
Sen efter vi släppt av henne hos Glenn så drog jag och johan vidare till Norge!
Fick lära mig hur och vilka papper man ska lämna in till tullen osv, fick även vara med
på vikten!! Och när vi precis kommit in till Norge berättar Johan att Norge är gjort av massvis
med TUNNLAR!! Vilket jag älskar att åka i, men johan tyckte mindre om det;)
Den längsta tunneln vi åkte i var 9km lång och jag hade skitkul medans Johan var lite
små rädd, haha!!

Sedan när vi börjar är framme i Oslo så parkerade vi lastbilen och gick oss ner mot hamnen!
Det var grymt fint där, hela hamnen är fullt av massa lampor, grymt snyggt :)
Det negativa med Norge är att det är svindyrt där, speciellt om man sa smsa hem  till
Sverige, tror att det kostade runt 2:-/sms

..................................................................................

Och idag när vi började rulla oss hemmåt från Norge fick vi åka dom roliga tunnlarna
igen vilket jag verkligen älska!! Sedan hämtade vi upp lilla sandra i årjäng sen bar vi oss
hemmåt till Örebro igen vilket var grymt skönt! Både jag och sandra somnade i
lastbilen på vägen hem, sen helt plötsligt vaknar jag av någon som skerk, och jag fråga
johan helt hysteriskt, var det du som skrek? Han ba nej?? Jag trodde det var du! Sen kollar
jag på sandra och hon började asgarva.. Hon bara, jag drömmde något hemskt sen vakna
jag av att jag skrek! Haha jag har aldrig haft så kul förut, haha!!

Denna resa har varit grymt kul och detta ska vi eventuellt göra om rätt så snart igen
och då ska sandra med till Norge, kul kul :) 
Jag har filmat och tagit massa bilder ifrån norge och årjäng, men det kommer komma
in i ett senare inlägg!
 Vad gjorde ni för något igår era busiga bloggläsare?? ;)


1 Kommentarer

Postat av: Annie den 2010-05-19 @ 13:22:45
http://aaaannies.blogg.se/

Sv: Okaaaai, nice :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback