Senaste Inlägg

Var är mina föräldrar med min MAT?!

Ojoj ser ni min rublik, ja det stämmer mycket väl.. Dom är och handlar NYTTIG mat till lilla mig som fortfarande är sjuk:(  Menmen på inköpningslistan är det;
1kg frysta hallon
1st avokado
4st tonfisksburkar
2st keso naturell 500g
5st tomater
1st gurka

Så här kommer min matplan ungefär se ut varje dag;

Frukost: 150g keso naturell + 50g hallon = 210kcal 
Mellis; 1 päron = 60kcal
Lunch: 1burk tonfisk, 1 tomat + 6-7 skivor gurka = 70kcal
Mellis; 1 apelsin 65kcal
Middag; 1burk tonfisk, 1 tomat, 6-7skivor gurka + lite majs 75kcal

Totalt: 480 kcal
Borttränade kalorier; ca 700-800kcal

Såhär kommer ungefär min dag se ut, så varje dag när jag kommer gå o lägga mig kommer min
mage vara tom på kalorier, eftersom jag tränar bort det jag ätit under dagen på kvällen:) Nu äre
hårdträning som gäller, stryka + kondition.. Varför stryketräning? Jo för stryketräning gör så
att kroppen blir fast och fin, och konditions ex löpa på lönband förbränner fett  :)


1 Kommentarer

Postat av: angelica den 2011-02-26 @ 18:54:05

Men Ida, det är ju inte kalorierna du ska räkna om du vill ha viktnedgång.. då kommer du ju gå konstant hungrig. Vilket innebär att du kommer äta upp ditt fett lika fort som du förbränner det..Förresten så innehåller majs och tomater så pass mycket socker att det kommer bidra till ökad insulin utskick så då kommer du paja din "diet" igen eftersom du kommer känna konstant sug efter något. Varför inte ändra livsstil istället för att köra olika dieter vecka till vecka, du kanske borde fundera på om du har någon slags ätstörning då ditt liv verkar kretsa kring allt du stoppar i dig? Byt ut majs och tomater mot lite ägg istället så har du åtminstånde protein så du klarar av att träna så inte kroppen tar allt för mycket stryk!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback